Przesyłki tańsze nawet o 70%? Zbyt piękne, żeby było prawdziwe? A jednak! Usługi brokera kurierskiego pozwalają zoptymalizować koszty, jakie przedsiębiorca ponosi wraz z każdą wysyłką swojego towaru. Za wszystko odpowiada ekonomia skali i proste mechanizmy rynkowe, które są znane od początku rozwoju handlu. Broker zbiera zamówienia, kompletuje zlecenia wśród indywidualnych klientów, a następnie przekazuje je masowo do realizacji poszczególnej firmie kurierskiej. To po stronie serwisu pośredniczącego leży negocjacja ogólnej ceny, co dla końcowego klienta oznacza rabat na realizację usługi.

E-handel dyktuje warunki

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie na samej negocjacji ceny kończy się rola brokera. W dzisiejszych realiach konieczne są usługi dodatkowe, takie jak integracje systemów i automatyzacje, które usprawniają cały proces zamówień. Wszystko po to, by spełnić oczekiwania i realizować wysyłki w szybki, ale też wygodny dla klienta sposób. E-commercowy boom wymusił olbrzymie zmiany na przedstawicielach branży KEP, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nowe technologie bardzo zaostrzyły skutki zmian i narzuciły wręcz galopujące tempo. Pod wpływem globalizacji i umacniających się praw wolnorynkowych zmienia się nastawienie konsumentów, a w rezultacie także sprzedawców. Z tym wszystkim musi mierzyć się branża kurierska. Według raportu Gemius E-commerce w Polsce 2019 oczekiwania co do czasu dostawy są bardzo duże. W odpowiedzi na pytanie „Ile godzin powinna trwać dostawa, aby skłoniła Cię do częstszego robienia zakupów przez Internet?” ankietowani wskazali 8-godzinny czas dostawy. 84% badanych jako motywującą uznało dostawę w ciągu 24h. Jedynie 7% ankietowanych uważa 72-godzinny czas dostawy za atrakcyjny. Tak postawione oczekiwania to olbrzymie wyzwanie dla firm logistycznych.

Zakupy online i darmowa dostawa

Podobnie wymagająca postawa wyłania się w kwestii kosztów wysyłki. Aż 43% badanych deklaruje, że do częstszych zakupów przekonałaby ich jedynie darmowa dostawa. Gemius przepytał także osoby, które aktualnie w ogóle nie kupują przez Internet. Za taki stan rzeczy w dużej mierze odpowiadają kwestie dostawy. 13% ankietowanych zadeklarowało, że nie zrealizowało zakupów online w obawie przed problemami z dostawą. Aż 33% z nich wskazało, że skłoniłby się do internetowego zakupu, gdyby koszty dostawy były niższe. Badanie pokazuje, że w kwestii doręczenia produktów jest jeszcze wiele do zrobienia. To obszar, na którym szczególnie skupiają się przedsiębiorcy, widząc potencjał na poprawę swoich wyników sprzedażowych. Branża KEP wychodzi temu naprzeciw. Pewnym rozwiązaniem jest korzystanie z usług brokera kurierskiego.

Co to jest broker kurierski?

Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom odbiorców, sprzedawcy muszą postawić na optymalizację procesów wysyłek. Z pomocą przychodzą serwisy brokerów kurierskich takich jak GlobKurier.pl. Przy pomocy platformy konsument za pomocą kilku kliknięć może porównać oferty cenowe dostępne na rynku. Dzięki takim narzędziom przedsiębiorca nie musi przedzierać się przez wielostronicowe cenniki poszczególnych firm kurierskich. Broker współpracujący z czołowymi przewoźnikami takimi jak: DPD, DHL, UPS, FedEx czy InPost,

podpowiada najbardziej opłacalne rozwiązanie przy danych parametrach i określonej destynacji przesyłki. Zamów paczkę, skorzystaj z opcji szybkiej wyceny i sprawdź, jak działa wyszukiwarka: https://www.globkurier.pl/

Im więcej, tym taniej — co oferuje broker kurierski?

Broker może oferować atrakcyjne ceny mniejszym podmiotom, ponieważ sam kumuluje zlecenia od pozostałych klientów i masowo zleca ich realizację poszczególnym firmom kurierskim. To właśnie ta masowość otwiera drogę do negocjacji cen i upustów nawet na poziomie 70%. Tak wypracowane warunki w innym otoczeniu rynkowym, byłyby dostępne wyłącznie dla wielkich graczy. Dzięki pośrednictwu brokera z rabatów może korzystać mniejszy przedsiębiorca, sprzedawca, właściwie każdy przedstawiciel MŚP, a nawet klient indywidualny. To popularna i kultywowana od początku rozwoju e-handlu praktyka. Wedle podobnego schematu działają znane serwisy do zakupów grupowych, takie jak np. Grupon.

Transgraniczny rynek

Usługi brokera pozwalają zoptymalizować codzienne koszty wysyłki towaru, ale są też ważnym punktem w logistycznym planowaniu ekspansji na rynek zagraniczny. Wspomniany raport Gemius podaje, że 26% internautów kupuje w zagranicznych sklepach. Polacy kupują za granicą, za granicę również sprzedają. Czy średniej wielkości przedsiębiorca może wysyłać swoje produkty za granicę w rozsądnych cenach? Okazuje się, że tak. Polacy z sukcesem eksportują swoje produkty i nie jest to obszar zarezerwowany wyłącznie dla rynkowych gigantów.

Intuicyjny panel i 192 kraje

Dziś swoje towary może wysyłać każdy i niemal wszędzie. GlobKurier.pl otwiera nowe możliwości, współpracując z czołowymi przewoźnikami i dostarcza nawet wielkogabarytowe przesyłki do odległych stolic świata. Destynacje są niemal nieograniczone, dzięki frachtowi lotniczemu polski przedsiębiorca może słać produkty do 192 krajów. Może wybrać kraj, a także firmę, która zrealizuje daną wysyłkę. Intuicyjny panel GlobKurier.pl pozwala wybierać wśród największych firm kurierskich — zamów paczkę i sprawdź oferty dla poszczególnych branż. W planowaniu transgranicznych działań z pewnością pomogą dostępne integracje, dzięki którym zaoszczędzisz nawet 80% czasu przy obsłudze wysyłek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj